Sunday, June 19, 2011

rezeki ada dimana-mana

setelah sebulan beberapa hari mencari kerja....

akhirnya duduk di tepi katil da merenung nasib
sebulan...
masa yang begitu lama
30 hari +++
ape kerja yang aq x cuba mintak
apa kerja yang aku x cuba apply
brape byk interview yang aku da pegi??

byk!!
tp belum satu pn jd rezeki buat aku
ade yang cube nk sdpkan hati aku 
dgn berkata
rezeki tu ade dekat mana2 fiqa
cume dia dtg lambat dgn cpt jek
dekat dengan jauh jek rezeki tu dgn kita

percaya lah
rezeki allah tu luas dekat muka bumi ni
allah x mungkin biarkan hambanya bersedih mengenang nasib diri
yang penting kita da cuba
dan da buat yang terbaik da pn

bila terfikir begini
hati mula merasa sebak
iye la
mana x nya
ada kawan2 yang da boleh tlg famili dgn hasil titik peluh sendiri
tp aku masih belum bleh lagi
sedih kan??

apa2 pun
aku percaya
rezeki allah tu luas
penantian dan kesabaran aku pasti akan membuahkan hasil yang sangat2 lumayan akan dtg
aku cume berharap 
sang hati akan kuat untuk menghadapi semua ini...

semoga sang hati ini kuat untuk menempuhinya...

0 comments: