Sunday, July 24, 2011

peluang

setelah lama tidak menaip di entri yang usang ni
maka hari ini
aku mengambil keputusan  untuk menaip di entri usang ku ini
hari ni aku mengambil tajuk peluang sebagai mukadimah
pada yang baca...jgan baca tajuk saja
kena baca sampai habis...

ok..
da terlalu jauh merapu
hihihi

kenapa aku ambik tajuk peluang???
1 hari maka tersebut lah sebuah kisah
de gaya2 orang nk bercerita tak???
hihihi

setiap orang perlu diberi peluang untuk pulang ke masa lalu
ye la..
masa lalu is masa lalu
masa lalu la masa yang paling sukar untuk dilupakan
dimana disana lah terdapat semua cerita sebelum cerita baru bermula
aku jugak telah memberi peluang untuk dia pulang ke masa lalu nya
bukan selama nye ye..
sambil membesarkan mata

sekejap dan terus cepat2 balik ke masa sekarang
2 minit jek...
walaupn pdhl berjam2
hihihih
sebelum buat keputusan tu
aku telah menghitung semua buruk dan baik dari keputusan yang aku ambil ini

ramai kawan2 cakap
"kalau aku, xde maknenye"
"kalau aku, xde baginye"
'kalau la dy balik dekat ******, mcm mane"
semua kalau2 laa....

tp aku rase ni jek peluang aku untuk tengok betapa kukuh dan jati nye perasaan dia
kn???
kadang2 kita perlu bagi peluang untuk seseorang pulang ke masa lalu mereka walaupun sekejap...
sekejap pn jd la
mcm aq ckp td..
2 minit
walaupn berjam2

p/s: bila la aku nk dapat kerja yang aku apply melambak2 tu....


1 comments:

NuRuL sYafiQah said...

setiap orang diberi peluang untuk semua itu...