Wednesday, May 4, 2011

jalan-jalan

suatu masa perkenalan dulu kan
aku penah cakap dengan someone ni
one day
aku nak pusing2 seremban tapi waktu malam
aku nak habiskan tawaf seremban

hajat aku tercapai
one day
malam minggu time tu
seorang kawan mencadangkan
"jom la kita jalan2"
malam minggu ni

mula2 diaorang kata kita jalan2 kt sini jek la
tak payah pegi jauh2...
nanti "mata-mata" banyak
tapi hati ni nk jugak pegi seremban
sebab ade someone da bukak cadangan g seremban kan
katanya "seremban malam2 minggu ni function"

masa dengar tu....
nk pegi2
tak kira nak pegi jugak...

akhirnya.....
kami decide
kita lepak seremban la malam ni
aku dengan happynya....
dalam hati melonjak kegembiraan
"malam ni aku tawaf seremban" kata sang hati...
hehehehehe

dalam perjalanan nak ke seremban
kami pun pergi la isi minyak
peristiwa dekat stesen minyak ni da buat spoil mud la
masa tu aku rasa
mesti tak jadi pegi seremban
tapi senyap jek
tak nk keruhkan keadaan yang da sememangnya keruh time tu....

seorang kawan ditimpa masalah....
kenderaan yang kami naiki bermasalah
orang yang tolong buat pulak macam h***m
macam tak tahu buat....
sakit hati nengok nya
kawan yang di sayangi telah menumpahkan air mata nya akibat perkara tersebut

serba salah rasanya aku
kalau la aku tak berkeras nak ke seremban malam tu...
mesti tak jd punye
tp kuat dan tabahkan hati
kami cuba untuk meneruskan perjalanan
kaum adam masing2 bengang jek tengok cara makhluk tuhan yang sorang ni buat kerja
endingnya
diaorang yang pegi buat dan mengotorkan tangan2 mereka
baru la siap...
kalau tak ntah apa2 yg makhluk tuhan tu cuba lakukan

lalu
kami meneruskan perjalanan ke seremban
suasana seremban malam minggu memang lain
beza dengan aku tengok seremban hari2 lain
sang hati berkata lagi "akhirnya aku dapat jugak tengok seremban waktu2 macam ni"

tapi...
time tu aku sebenarnya rasa bersalah jugak kepada "dia milikku"
mana tak nya dia baru jek balik time tu
da kene bwk aku jalan2 kat seremban pulak
mesti penat kan??
awak kita susahkan awak tak time tu??
mesti awak penat kan time tu??
"dia milikku" bawak aku pusing 1 seremban
seronok
yang aku paling teruja dan sangat2 terkejut



kiteorang dekat jalan ni
orang kiri kanan boleh jerit2 nama "dia milikku"
sang hati berkata lagi " ya allah dekat tengah2 jalan macam ni pun orang boleh panggil dia"
gila terkenal dia ni
aku tak masuk kawasan rumah dia kot sampai ramai sangat orang kenal dia....
lagi satu masa aku tengah lepak2 minum
dia tengah pandang air dia
tapi orang yang lalu naik kereta boleh sorak2 nama dia
masyallah
ramainya kenalan dia
sampai dia sendiri pun tak cam sape yang panggil dia
tanya pulak aku
lagi la aku blurrr

apa2 pun awak
kita nak ucapkan terima kasih dekat awak
awak da tunaikan hajat kita
awak tak pernah mengecewakan kita
awak selalu ingin turutkan apa yang kita nak....

I LOVE YOU SO MUCH<3



0 comments: