Wednesday, May 18, 2011

kegagalan

baru tadi aku terbaca blog seorang teman
bahawa di dalam entri nya 
dia ada berkata dimana perkara yang dia lalui sama macam aku
cume yang beza nya dia dengan aku
tidak semua kawan dan geng2 aku 
mendapat a**
aku memula ingat nk kumpul a** dari sem 1 smpai la sem akhir

tp 

bila result kua
tak semua bnde yang aku target aku dapat
ye la
betul kata teman tadi
tak diberi duduk lua aku nak duduk lua
konon2 nak merasa kehidupan dekat lua
da dapat da pun asrama tapi keras hati, keras kepala
aku akui
aku terlalu byk main
bila duduk lua
aku lupa semua
yang aku tahu
aku bebas
aku boleh keluar
boleh jalan2
boleh buat pe yang aku nak

walaubagaimana pun
aku tak boleh nak menyesal
sebab pe?
sebab aku yang pilih jalan ni
aku yang pilih untuk masuk ke alam ni
ibu dan ayah bukan tak bagi nasihat
mereka always support
aku jek yang tegar untuk pilih jalan tersebut

cuma beza aku dengan seorang teman
teman tersebut mendapat geng2 yang mendapat anugerah yang di kejar oleh setiap student apabila final kelua
tp mujurlah
geng2 aku bukan tidak mengejar
cuma bukan rezeki mereka dan juga aku
untuk sem ini

~sekian~

0 comments: